Äripäev levitas valeandmeid

18.10.2000 | 00:00

Uudis
    • Jaga

Tallinnas Stenbocki majas, 18. oktoobril 2000. a. Tänases Äripäevas avaldatud Riigikantseleid puudutavates artiklites on ajakirjaniku süül esitatud rohkelt faktivigu.

Andmed Riigikantselei peadirektori ametiautode arvu, Riigikantselei autopargi suurendamise, autokompensatsioonide arvu ja suuruse ning kehtestatud limiitide kohta on valed. Avaldatud valeandmed kahjustavad riigi mainet, Riigikantselei peadirektori kohta on teadlikult esitatud valeandmeid. Riigikantselei lükkab esitatud väärandmed ümber.

Vastupidiselt Äripäeva väidetele on Riigikantselei peadirektori kasutuses on üks personaalauto. Riigikantselei on sel aastal oma autoparki oluliselt vähendanud, võõrandatud on 21 autot, mille tulemusena kanti riigieelarvesse üle 0,5 miljoni krooni, koondatud on 10 autojuhti, autode ülalpidamiskulud on vähenenud üle 50%.

Ametnikud saavad kasutusrendi autosid kasutada vaid rahalist vahendite olemasolul. Kulutused kompenseeritaks vaid limiidi raames, mis on 3500 krooni kuus. See summa sisaldab kasutusrendimakseid, kütust, kindlustust ja kõiki muid autoga seotud kulusid ning käibemaksu. Ametnikud, kes soovivad kasutada limiidist kallimaid autosid, peavad vahe kandma omast taskust. Kehtestatud süsteemis pole midagi uut, samasugust lahendust kasutavad paljud pangad ja ettevõtted.

Samasugust süsteemi rakendab ka Rahandusministeerium, mille tegevuse Äripäev oma 31. märtsi 2000. aasta artiklis heaks kiitis.

Jaanus Rankla
Riigikantselei pressiesindaja
Tel 693 5832